کف بازار پایین زنجان مرمت می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: کف سازی بازار پایین توسط شهرداری شهر زنجان و با نظارت کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی در حال اجرا است.

به‌گزارش میراث‌آریا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، محمدرضا محمدپور با اشاره به اینکه بازار زنجان به دلیل قدمت و ارزش تاریخی آن مورد توجه است، گفت: از ابتدای سال جاری مرمت و کف سازی این بازار به‌صورت سنگ‌فرش در حال انجام است که تامین اعتبار این طرح به عهده شهرداری بافت تاریخی و اجرای آن با نظارت و کارشناسی میراث فرهنگی در حال انجام است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: با انجام عملیات کف‌سازی و همچنین ادامه روند بهسازی و بازسازی این اثر منحصربه فرد، زیبایی دوچندانی پیدا می‌کند و مکانی آبرومند برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

محمدپور گفت: یکی از اقداماتی که باید با جدیت دنبال شود مرمت و بهسازی آثار تاریخی است که در شهر زنجان قرار گرفته‌اند که بازار تاریخی زنجان یکی از مهمکترین این شاخص‌هاست.

او ادامه داد: بافت‌های تاریخی و قدیمی شهرها معمولا از جنبه‌های گوناگون معماری، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، شهرسازی و اقتصادی دارای ارزش و اهمیت هستند. حفظ، احیا، باززنده‌سازی و انطباق آنها با سیستم جدید شهری از جمله ضرورت‌هایی است که می‌تواند حیات این مناطق را همگام با رشد و توسعه شهر به پیش برد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040701152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha