حکم ۱۸ ماه حبس برای حفاران غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری صادر شد

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: حکم ۱۸ ماه حبس برای حفاران غیرمجاز در یکی از مناطق تاریخی شهرستان سامان صادر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا معین فارسانی با اعلام این خبر تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و صدور حُکم از سوی مرجع قضایی، سه حفار غیرمجاز در مناطق تاریخی شهرستان سامان هر کدام به شِش ماه حبس تعزیری و در مجموع به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین براساس این حُکم تمامی ادوات حفاری غیرمجاز این افراد به‌نفع دولت ضبط شد.

معین تصریح کرد: در حُکم دیگری، تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه یکی از تپه‌های تاریخی شهرستان فارسان صادر شد.

او یادآور شد: همچنین سه نفر از حفاران غیرمجاز در شهرستان کیار دستگیر و مقداری ادوات حفاری از آنان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پرونده قضایی برای این حفاران غیرمجاز فرهنگی و متجاوزان به آثار تاریخی در شهرستان کیار تشکیل و برای سپری شدن مراحل قانونی به محاکم قضایی ارسال شده است.

معین گفت: با توجه به وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی، به‌محض دریافت گزارش‌ها و دستگیری متهمان، موضوع بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و در محاکم قضایی پرونده تشکیل و براساس قوانین و مقررات با این افراد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041001221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha