50 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل سفره‌خانه سنتی سراب هنام شهرستان سلسله مصوب شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از مصوب کردن 50 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل سفره‌خانه ‌سنتی سراب هنام شهرستان سلسله خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در کمیته استانی تسهیلات تبصره  18 مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به منظور تکمیل سفره‌خانه سنتی در منطقه سراب هنام شهرستان سلسله به تصویب رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار کرد: سراب هنام با توجه به وجود خانه تاریخی رحمتی‌ها، سرابی پر آب و همچنین آب و هوایی مطلوب و خنک از جمله مناطق گردشگری استان محسوب می‌شود که ضرورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را در آن دو چندان کرده است.

او با بیان اینکه احداث سفره‌خانه ‌سنتی در سراب حمام، ماندگاری گردشگر را در منطقه افزایش می‌دهد افزود: عملیات این طرح از سال 1400 توسط بخش خصوصی آغاز شده و تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می کنیم با تزریق اعتبارات تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

حسن‌پور بیان داشت: سراب هنام در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سلسله و در روستایی به همین نام واقع شده که علاوه بر جاذبه‌های کوهستانی، دارای دشت‌های وسیع، سرسبز و سراب‌ها و چشمه‌های زیادی بوده و محیط مناسبی را برای تفرج بوجود آورده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041001235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha