تور دوچرخه سواری در مسیرهای گردشگری زنجان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت:  تور گردشگری در مسیرهای گردشگری سلطانیه و زنجان توسط دوچرخه‌سوراران تربت حیدریه خراسان اجرا شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی روز شنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ گفت: گردشگری با دوچرخه یا سایکل توریسم یکی از شاخهإ‌های گردشگری که امروزه هم بسیار پرطرفدار شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: جمعی از اعضای تیم دوچرخه‌سواری هم‌رکاب سلامت از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه خراسان و دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران زمین به مقصد بزرگترین گنبد آجری جهان (گنبد سلطانیه)، موزه مردم شناسی رختشویخانه، موزه مردان نمکی و بازار تاریخی زنجان رکاب زدن و از این آثار فاخر استان بازدید کردند.

او گفت: این تور گردشگری با هدف معرفی آثار تاریخی به نسل جوان، تکریم و تحکیم بینان خانواده و با هماهنگی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه صورت گرفت.

صفوی بیان کرد: دوچرخه سواران به عنوان سفیران میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه، شهر طلای سرخ و سفیدپایتخت زعفران و ابریشم جهان بر پیوند عمیق‌تر فرهنگی و تاریخی این دو شهر تاکید کردند. نوری مدیرعامل تیم هم‌رکاب سلامت و سلیمی سرپرست اردو از میزبانی و حسن برخورد مدیرکل و کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تقدیر و تشکر کردند. این تور از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۸ عصر برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041101268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha