جشن بزرگ عید غدیر در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه برگزار می‌شود 

مدیرپایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: جشن بزرگ عید غدیر در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه عصر روز جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ عصر برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، ابولفضل عالی روز یکشنبه ۱۱تیرماه ۱۴۰۲ در جلسه با معاونین و کارشناسان اداره‌کل و مدیرپایگاه میراث جهانی گنبدسلطانیه گفت: جشن بزرگ عید غدیر در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه عصر روز جمعه۱۶ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ عصر برگزار خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه اظهار کرد: به مناسبت عید غدیر ورزشکاران رشته زورخانه‌ای در این جشن در محل گنبد خانه اجرا خواهند داشت.

او ادامه داد: ورزش زورخانه‌ای که به نوعی ورزش باستانی ایرانیان محسوب می‌شود دارای آداب ‌و رسوم خاص است، این آداب و سنت‌ها تأسی از پیشوای نخستین شیعیان امام علی(ع) مردانگی و مروت، جوانمردی، فروتنی و... را در ورزشکاران ایجاد می‌کند.

عالی بیان کرد: ورک‌شاپ خوشنویسی در تربت خانه گنبد سلطانیه با موضوع  غدیر خم و فضایل امام علی(ع) برگزار خواهد شد و اعضای انجمن خوشنویسی شهر سلطانیه به خلق آثار خود در سبک های نستعلیق، شکسته و شکسته نستعلیق خواهند پرداخت.

او بیان کرد: ورک‌شاپ زنده از تراش نام علی (ع) بر روی نگین انگشتر، ملیله کاری و قلمزنی در تربت خانه گنبد سلطانیه برگزار می‌شود و هچنین نام علی بر روی گچ‌بری‌ها و کاشی‌های این بنای فاخر مرمت خواهد شد تا گردشگران با تکنیک مرمت اشنا شوند.

جشن بزرگ عید غدیر در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه برگزار می‌شود 

 این برنامه روز جمعه ۱۶ تیرماه در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه اجرا خواهد شد و حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.  

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041101273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha