آغاز عملیات مرمت مقبره بابای بزرگ در شهرستان دلفان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از آغاز عملیات مرمت مقبره امامزاده ابراهیم(ع) معروف به بابای بزرگ در شهرستان دلفان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت از آثار تاریخی استان عملیات مرمت مقبره بابای بزرگ در شهرستان دلفان آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار کرد: در این مرحله از مرمت مقبره بابای بزرگ شهرستان دلفان مرمت و عایق پشت بام، بندکشی سقف و دیواره ها و اجرای اندود داخلی بنا در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در این مرحله از مرمت 900 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته افزود: مقبره امامزاده ابراهیم(ع) معروف به بابای بزرگ در ۶۵ کیلومتری شهرستان دلفان واقع شده و هر ساله زائران زیادی از شهرهای مختلف لرستان و استان‌های همجوار را به خود جذب می‌کند.

حسن‌پور بیان کرد: بنای مقبره بابا بزرگ از لحاظ معماری شامل دو بناست که بنای اصلی آن امامزاده ابراهیم است و گفته می‌شود ساخت آن مربوط به دوره صفویه بوده و در دوره قاجار و معاصر نیز ترمیم‌هایی روی آن صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: مقبره بابای بزرگ شهرستان دلفان به شماره 33910 در تاریخ دهم اسفندماه سال 1401 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041101279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha