خسارت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی حریق به بنای قدیمی بافت تاریخی گرگان/ مرمت بنا آغاز شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از خسارت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی حریق به یکی از بناهای قدیمی شهر تاریخی استرآباد خبر داد و گفت: مرمت پوشش سقف و بخش‌هایی از اندود زیر سقف این بنا از امروز آغاز شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مرتضی حسینقلی‌زاده درباره آتش‌سوزی روز یکشنبه 11 تیرماه 1402 دریکی از بناهای قدیمی شهر تاریخی استرآباد(گرگان)، گفت: طبق ارزیابی اولیه کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی استان حریق روز یکشنبه در محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد(گرگان) حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به یکی از بناهای قدیمی خسارت وارد کرد.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان خاطرنشان کرد: مرمت این بنای قدیمی که قدمت آن به دوره پهلوی بازمی‌گردد توسط مالک در حال انجام بود که روز گذشته به دلیل استفاده از مصالح غیراستاندارد دچار حریق شد و ۸۰ درصد پوشش بام و بخش‌هایی از اندود زیر سقف در این حریق آسیب دید.

او با بیان این‌که خوشبختانه این آتش‌سوزی خسارت جانی در برنداشت و با حضور به‌موقع و تلاش نیروهای خدوم آتش‌نشانی، پس از مدت‌زمانی مهار شد، تأکید کرد: مالکان بناهای قدیمی و تاریخی باید در مرمت بنا از روش‌های بومی و مصالح استاندارد استفاده کرده و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه ازجمله آتش‌سوزی بیندیشند.

حوالی ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۱ تیرماه یک مورد آتش‌سوزی دریکی از بناهای قدیمی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) ایجاد شد که با حضور به‌موقع و تلاش نیروهای آتش‌نشانی مهار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041301385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha