آغاز شناسایی تورهای غیرمجاز گردشگری در سنندج کردستان/ با مجریان متخلف برخورد قانونی می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج از آغاز شناسایی تورهای غیرمجاز گردشگری و طبیعت‌گردی در این شهرستان خبر داد و گفت: با مجریان و تورگردانان غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، امیر صادقی روز سه‌شنبه ١۳ تیرماه ۱۴۰۲ در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان سنندج که با حضور رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و به رعایت استانداردها و موازین شرعی و عرفی پایبند نیستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج افزود: این نوع از تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر ندارد و چنانچه که در طول سفر خطر و مشکلی برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن‌را به‌عهده نمی‌گیرد.

او با اشاره به این‌که عمده دغدغه‌های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالیت تورهای غیرمجاز در سطح شهرستان است، افزود: طی روزهای آینده و با همکاری کمیته نظارت بر تورهای گردشگری و همچنین دستگاه‌های مربوطه، برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج بیان کرد: هدف از شناسایی تورهای غیرمجاز حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی برای  است.

او یادآور شد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

صادقی گفت: امید است با همکاری نهادهای مربوطه و فعالان بخش خصوصی، شاهد امنیت و رضایتمندی گردشگران و مسافران در منطقه باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041301404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha