بهگزارش میراثآریا به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان، حجتالاسلام نیکنژاد در خصوص خلق این اثر گفت: غیر از تکنیک کار که متفاوت و منحصربهفرد است، به لحاظ مفهوم سعی شده که نگاهی دیگر به غدیر در این تابلو باشد.
این هنرمند روحانی ادامه داد: معمولاً نگارههای غدیر، بُعد زمینی و مردمی را به تصویر کشیدند اما در این اثر، بُعد الهی و عرشی آن نشان داده شده و اینکه ملائک در دو کتیبه جدا کار شدهاند، نشانگر حریم و مقام ولایت است.
او اضافه کرد: کاشیکاری تابلو، کاشیکاری حرم امیرالمؤمنین در نجف است.
نیکنژاد عنوان کرد: نوع ترکیببندی این تابلو با کارهای قبل بسیار متفاوتتر است؛ بدینگونه که از طرحهای اسلیمی بهصورت کتیبهای کار شده است.
او در پایان به ضرورت حمایت از هنرمندان هنرهای اسلامی در این دوره بسیار تأکید کرد.
انتهای پیام/
نظر شما