برگزاری جشنواره اقوام در فریدون‌شهر اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریدون‌شهر از برگزاری جشنواره اقوام در این شهرستان به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم و باهدف اتحاد و همدلی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علی جوزی با اعلام این مطلب گفت: این جشنواره توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری و شهرداری شهرستان فریدون‌شهر و همچنین شهرداری برف انبار به مناسبت عید غدیر خم در منطقه نمونه گردشگری پارک سراب شهرستان فریدون‌شهر برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فریدون‌شهر ادامه داد: این جشنواره شامل برنامه‌های متنوع و شاد و همچنین بازارچه‌ها و غرفه‌های مختلف صنایع‌دستی، سنتی و همچنین محصولات مشاغل خانگی منطقه بود که علاوه بر حضور هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان فریدون‌شهر در رشته‌های مختلف، از شهرستان‌های همسایه همچون شهرستان فریدن نیز هنرمندان صنایع‌دستی حضوری پررنگ داشتند.

جوزی افزود: شهرستان فریدون‌شهر از توابع استان اصفهان، به‌عنوان بخشی از منطقه فریدن بزرگ از دیرباز محل سکونت اقوام مختلفی بوده که آداب‌ورسوم، فرهنگ، پخت غذا و سبک زندگی و زبان آن‌ها به‌عنوان میراث‌های ناملموس و جاذبه ویژه گردشگری منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041701576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha