تأسیسات گردشگری بانه برای توان‌یابان مناسب‌سازی می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه از مناسب‌سازی و تجهیز تأسیسات گردشگری این شهرستان برای مسافران و افراد توان‌یاب خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمد حسینی روز شنبه ١٧ تیرماه ۱۴۰۲ در بازدید از تأسیسات گردشگری بانه که با همراهی کارشناسان اداره بهزیستی بانه و نمایندگان انجمن معلولان شهرستان انجام شد، گفت: پروژه مناسب‌سازی تعدادی از مراکز گردشگری بانه با مشارکت اداره بهزیستی و انجمن معلولان شهرستان برای حضور و دسترسی آسان‌تر مهمانان و افراد توان‌یاب اجرا می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه اظهار کرد: در این اقدام باید افراد توان‌یاب و افراد ناتوان و کم‌توان به‌راحتی بتوانند از خدمات و امکانات تأسیسات و واحدهای گردشگری شهرستان بهره‌مند شوند.

او عنوان کرد: با خدماتی همچون ایجاد رمپ در ورودی تأسیسات گردشگری، احداث اتاق مخصوص توان‌یابان و افراد کم‌توان در هتل‌ها و فراهم کردن سرویس‌های بهداشتی فرنگی مجهز به زنگ هشدار در تمام اماکن گردشگر محور و... می‌توان ضمن تسهیل حضور این قشر از جامعه در مراکز گردشگری، زمینه تعامل و ارتباط هرچه بیشتر آن‌ها را با آحاد جامعه فراهم کرد.

حسینی یادآور شد: امیدواریم مالکان تأسیسات گردشگری بیش‌ازپیش به این مهم توجه ویژه داشته و خاطره بسیار خوبی را برای این دسته از گردشگران فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041701607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha