حفظ بافت و ابنیه‌های تاریخی خمینی‌شهر وظیفه ذاتی میراث‌فرهنگی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار، معاونین استاندار و مدیران استانی در محل سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد خمینی‌شهر واقع در شهرستان خمینی‌شهر برگزار شد، حفظ بافت و ابنیه تاریخی این شهرستان را وظیفه ذاتی میراث‌فرهنگی عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی روز ۱۷ تیرماه در این نشست با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی شهرستان خمینی‌شهر حفظ و احیای بافت تاریخی این شهرستان است، لذا حفظ این بافت و ریزدانه‌ها و همچنین ابنیه‌های تاریخی این شهرستان همچون دیگر شهرستان‌های استان وظیفه ذاتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده توسط این اداره‌کل، امید می‌رود با جذب اعتبارات لازم و همچنین محقق شدن اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان، به‌زودی شاهد آغاز مرحله جدید در مرمت آثار و ابنیه‌های تاریخی شهرستان باشیم.

او افزود: در شهرستان نجف‌آباد بیش از ۴۵۵ هکتار محدوده بافت تاریخی ابلاغی موجود است که میراث‌فرهنگی و استانداری اصفهان در حقیقت وارث این ابلاغیه هستند، لذا در مرحله اول این محدوده را به چهار قسمت اصلی تقسیم کردیم تا بتوانیم سیاست‌گذاری‌های لازم را اعمال کنیم.

ایزدی تصریح کرد: قسمت اول این محدوده فضای پیرامون ابنیه‌ها و بناهای تاریخی و ثبتی هستند که حدود ۸درصد از این مقدار را پوشش می‌دهد و ضوابط ارتفاعی و ساخت و سازی مخصوص به خود را دارد و دیگر قسمت‌های این پهنه نیز بر اساس طرح تفضیلی ابلاغ‌ شده است که شاهد اجرای آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041801608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha