30 نفر صنعتگر بافنده گیوه و کیف سنتی در مهران فعالیت دارند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: 30 نفر صنعتگر در شهرستان مهران در رشته‌های تولید گیوه و کیف سنتی موفق به کسب پروانه انفرادی فعالیت شده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰ نفر در رشته‌های گیوه‌بافی و کیف سنتی توانسته‌اند آموزش کامل ببینند و پروانه فعالیت انفرادی را کسب کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه در شهرستان مهران تعداد ۱۱ کارگاه تولیدی صنایع‌دستی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، افزود: تولید گیوه و کیف‌های سنتی از جمله این کارگاه‌ها است که با استقبال هنرجویان مواجه شده است.

شریفی ادامه داد: با حمایت از این هنرمندان صنعتگر تولید دست بافته‌های سنتی را در سطح شهرستان گسترش دهیم.

او تصریح کرد: با توجه به هم‌جواری شهر مهران با کشور عراق و وجود پایانه مرزی ظرفیت صادرات صنایع‌دستی صنعتگران مهرانی وجود دارد و برای ایام اربعین غرفه فروش صنایع‌دستی در مرز و پایانه دایر می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه استان ایلام دارای 33 رشته صنایع‌دستی است، افزود: سال گذشته تعداد ۱۱۰ غرفه صنایع‌دستی ویژه اربعین دراستان ایلام دایر شد.

شریفی عنوان کرد: گیوه یا کلاش یکی از پاپوش‌های بسیار قدیمی و سنتی عمدتاً مردانه در استان ایلام و غرب کشور است که نیاز به احیا و توجه بیشتر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041801631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha