آغاز طرح مطالعاتی مقاوم‌سازی صخره‌های آبشار نیاسر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از آغاز طرح مطالعاتی مقاوم‌سازی صخره‌های جنب آبشار نیاسر باهدف تأمین امنیت جانی ساکنین و گردشگران با همکاری شهرداری نیاسر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی نیا با اعلام این مطلب گفت: با توجه به تلاش‌های شهرداری نیاسر، متأسفانه صخره‌های مجاور آبشار در قسمت تحتانی ساختمان کوشک وضعیت مناسبی ندارد.

او ادامه داد: استاندار اصفهان در سفر اخیر خود به کاشان در سال ۱۴۰۱ از نزدیک از وضعیت آبشار نیاسر و خطرات احتمالی ناشی از ریزش صخره‌ها بازدید و دستور پیگیری آن را صادر کرد، اما ازآنجاکه اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان از جنبه تاریخی خود را متولی این اثر می‌داند مقرر شد تا این اداره پیگیر انجام بخش مطالعاتی طرح به لحاظ معماری و سازه باشد.

دانایی نیا افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و هماهنگی به‌عمل‌آمده با شهرداری و مشاور این اداره، طرح مطالعاتی مقاوم‌سازی صخره‌های جنب آبشار نیاسر باهدف تأمین امنیت ساکنین و گردشگران و همچنین حفظ آبشار و ساختمان تاریخی کوشک آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان تصریح کرد: آبشار نیاسر یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر منطقه کاشان است که در طول سال، بیش از چهار میلیون گردشگر و بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند ولی متأسفانه خطر تخریب صخره‌های مجاور به‌شدت آن را تهدید می‌کند، لذا امید می‌رود تا با همکاری استانداری اصفهان و شهرداری نیاسر این طرح مطالعاتی به‌زودی وارد مراحل اجرایی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041901676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha