بررسی ظرفیت‌های گردشگری کامیاران/ روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: روستای هدف گردشگری پالنگان جزو هشت روستای مطرح شده در مسیر ثبت جهانی است و ثبت آن مستلزم همکاری همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی و فعالان رسانه‌ای است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، نشست مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با فرماندار شهرستان کامیاران روز دوشنبه 19 تیرماه 1402 به‌منظور بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات سه حوزه مربوطه برگزار شد.

منصور مهرزاد در این نشست به معرفی ظرفیت‌های شهرستان کامیاران در خصوص بافت و آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، رشته‌ها و تولیدات صنایع‌دستی و ظرفیت‌های توسعه در سه حوزه پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: شهرستان کامیاران به‌لحاظ برخورداری از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی و دارا بودن توانایی بالقوه بالا، طبیعت بکر و زیبا و صنایع‌دستی منحصربه‌فرد یکی از مناطق مستعد در حوزه گردشگری استان است.

او توسعه گردشگری این شهرستان و بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت‌ها را نیازمند برنامه‌ریزی جامع عنوان کرد و افزود: باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

مهرزاد با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری پالنگان جزو هشت روستای مطرح شده در مسیر ثبت جهانی است، عنوان کرد: ثبت جهانی روستای تاریخی پالنگان مستلزم همکاری همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی و فعالان رسانه‌ای است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: در این جلسه همچنین بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کامیاران و به‌ویژه روستای هدف گردشگری پالنگان، ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط در حفظ و احیای میراث‌فرهنگی، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی برای فروش محصولات هنرمندان و ایجاد مجتمع‌های گردشگری برای رفاه حال گردشگران تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041901699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha