نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی در موزه رختشویخانه

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی از آثار صنعتگر زنجانی در موزه رختشویخانه زنجان برگزار خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید میکائیل موسوی گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی در رشته نقاشی روی سفال، میناکاری، رزین، سیاه قلم، رنگ روغن و مس از آثار صنعتگر زنجانی عصمت رحمانی در موزه رختشویخانه زنجان از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ تیرماه برگزار خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: ساعت بازدید این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر در موزه رختشویخانه برگزارخواهد شد. همزمان با برپایی نمایشگاه صنایع دستی عصمت رحمانی هنرمند عرصه هنرهای تجسمی به شکل زنده بر روی مینا و سفال کار خواهند کرد.

او گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی با طیف‌های مختلف مردم ارتباط برقرار می‌کند. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از یک طرف می‌تواند ریشه هنرهای تجسمی را رشد و تقویت نماید از طرف دیگر به مهارت آموزشگاه و هنرمندان وجوانان شهرستان کمک می‌کند تا با استفاده از تجارب هنرمندان اندیشه هنری‌شان را بیشتر به تصویر بکشند.

موسوی برگزاری این نمایشگاه‌ها را در جهت رشد و بهبود هنر معاصر کشور مفید و ارزنده دانست و بیان کرد: امروزه رویکرد میان‌رشته‌ای در بستر هنرها به‌مانند عنصری مولد عمل می‌کند و در جست‌وجوی امکاناتی تازه در ارتباط میان رسانه‌های متفاوت هنری است.

نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی در موزه رختشویخانه

موزه رختشویخانه یکی از جاذبه های گردشگری زنجان است و در حال حاضر به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده و در محله‌ معروف به بابا جامال چوقوری (گودال باباجمال) در قلب بافت تاریخی شهر زنجان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041901719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha