۲۱ روستای شهرستان کاشان در فهرست طرح بهسازی بافت با ارزش تاریخی قرار گرفت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از قرار گرفتن ۲۱ شهرستان کاشان در فهرست طرح بهسازی بافت با ارزش تاریخی به‌منظور حفظ بافت تاریخی روستاها و ارتقای سطح کیفی زندگی روستاییان در نخستین جلسه کمیته احیای بافت تاریخی روستایی کاشان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی‌نیا با اعلام این مطلب گفت: در این کمیته که با حضور بخشداران، دهیاران، مدیریت و کارشناسان بنیاد مسکن و ستاد بازآفرینی شهری، راه و شهرسازی و نظام‌مهندسی تشکیل شد، ۲۱ روستا از چهار بخش شهرستان کاشان در طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: هدف از تشکیل این کمیته حفاظت، احیا، مرمت بافت، حفظ ارزش‌های فرهنگی‌، تاریخی، کالبدی و فضایی، حفظ منظر و معرفی روستاهای با ارزش تاریخی در سطح ملی و بین‌المللی به‌ویژه در خصوص توسعه گردشگری روستایی است.

دانایی‌نیا تصریح کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی مردم این روستاها در عرصه زیستی و زندگی نیز از دیگر اهداف این کمیته است، به همین منظور و در اولین قدم، عملیات مستندسازی و ثبت بافت تاریخی روستای پنداس به‌عنوان اولین روستای ثبت‌ شده شهرستان به‌زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042001745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha