تشکیل شورای راهبردی سامان‌دهی ارگ نادری شیروان خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در جلسه با امام‌جمعه شهرستان شیروان گفت: در راستای توسعه گردشگری استان، شورای راهبردی سامان‌دهی ارگ تاریخی نادری در این شهرستان تشکیل می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اعلام این خبر گفت: جلسه توسعه‌ای شهرستان شیروان روز یکشنبه ۱۸ تیرماه با حضور امام‌جمعه شهرستان شیروان، نماینده فرماندار و سرپرست اداره میراث فرهنگ گردشگری و صنایع‌دستی شیروانی در دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در این جلسه با تأکید بر اهمیت توسعه گردشگری هم‌زمان شهرستان‌های شیروان بیان کرد: باتوجه‌ به اهمیت موضوع گردشگری بازدیدهای دوره‌ای و میدانی و برگزاری جلسات دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مستوفیان ادامه داد: باتوجه‌به عبور حجم عظیمی از زائران و مسافران از شهرستان شیروان با برنامه‌ریزی و اقدامات مشارکتی بین‌بخشی باید نسبت به حفاظت آثار تاریخی که نماد هویت شهر به شمار می‌رود و توسعه گردشگری با توجه به ظرفیت مناسب شهرستان شیروان اقدامات لازم انجام شود.

او گفت: وجود آثار تاریخی چون ارگ نادری با قدمت ۷ هزار سال، امامزاده حمزه رضا (ع) و روستاهای گردشگری گلیان، فیروزه و منطقه ارزشمند زیست‌کره کپه داغ و منطقه گلیل که دارای ظرفیت بالایی در اکوتوریسم دارند، شهرستان شیروان را برای توسعه گردشگری حائز اهمیت کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به موقعیت ارگ نادری در مسیر عبور زائران و مسافران، خاطرنشان کرد: سامان‌دهی و آزادسازی املاک واقع در عرصه و حریم این اثر تاریخی نیازمند تشکیل یک شورای راهبردی با عضویت دستگاه‌های ذی‌ربط است تا این موضوع به‌عنوان یک موضوع عمومی برای شهرستان شیروان به‌درستی مدیریت شود.

مستوفیان تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبارات لازم ملی و استانی، ارگ تاریخی نادری به یک میدان بزرگ شهری برای برگزاری رویدادهای اجتماعی، برنامه‌های مذهبی و مناسبت‌های دینی تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042001749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha