آغاز عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری آبشار چکان الیگودرز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از آغاز عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری آبشار چکان الیگودرز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با بیان این خبر گفت: به منظور رفاه حال گردشگران، عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری آبشار چکان الیگودرز آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: در اجرای این عملیات، بهسازی سرویس بهداشتی، بهسازی مسیر پیاده و برخی خرابی‌های ناشی از سیل در اطراف آبشار در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه برای اجرای این عملیات 7 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد افزود: آبشار چکان در جنوب غربی شهر الیگودرز و در دامنه‌ کوه‌های زاگرس و ارتفاعات دره‌ چکان واقع شده است.

حسن‌پور بیان کرد: این آبشار زیبا دارای 30 متر ارتفاع و عرض تاج چهار مترف در دل طبیعت بکر و زیبای لرستان در شهرستان الیگودرز واقع شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: آبشار چکان از درون غاری مشرف به زمین های زراعی روستای چکان بیرون می‌آید که فوران آن ده‌ها متر طول دارد و طراف آن پوشیده از درختان میوه همچون گردو، بلوط و گلابی است و اهالی منطقه نیز از آب آن برای کشاورزی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042101841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha