پیشرفت ۸۵ درصدی اجرای بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا در استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان آق‌قلا در شمال این استان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا این پروژه در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهرستان آق‌قلا که با حضور غلامرضا منتظری نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسئولان اجرایی شد، گفت: آق‌قلا در حوزه تأسیسات و زیرساخت‌های صنایع‌دستی و گردشگری بسیار ضعیف است؛ باید تلاش کنیم تا شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته در این بخش‌ها تقویت شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بیان کرد: برای اجرای بازارچه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان آق‌قلا تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ بیش از ۲۴۷ میلیارد ریال هزینه شده و تاکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او خاطرنشان کرد: تکمیل نازک‌کاری‌های داخلی، تکمیل تأسیسات مکانیکی و الکتریکی و همچنین محوطه‌سازی پیرامونی ازجمله عملیات باقی‌مانده اجرای این پروژه است.

غلامرضا منتظری نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: اجرای این بازارچه اقدام بسیار خوبی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است و می‌تواند ویترینی از محصولات صنایع‌دستی استان باشد.

ساختمان این بازارچه در عرصه‌ای به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود ۲۳۰۰ مترمربع در ۲ طبقه طراحی‌شده است. این پروژه شامل بازارچه و ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان، موزه و بخش اداری با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای ۷۲ نفر است.

شهرستان آق‌قلا در ۱۸ کیلومتری شمال گرگان(مرکز استان گلستان) قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042401958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha