بزرگداشت شاعر جبهه‌های جنگ در خوزستان برگزار شد

دبیر حلقه ادبی شعر مشکات در مراسم بزرگداشت حاج حبیب‌الله معلمی که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان و حلقه ادبی مشکات در اهواز برگزار شد، گفت: امیدواریم بزرگداشت این شاعر و میراث‌دار ادبی دفاع‌مقدس مقدمه‌ای برای کنگره ملی حبیب‌الله باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا شفیعی در مراسم بزرگداشت حاج حبیب‌الله معلمی حماسه‌سرای دفاع‌مقدس که شامگاه جمعه ۲۳ تیرماه 1402 به همت حوزه هنری خوزستان در اهواز برگزار شد، با اشاره به آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده در باب فضیلت زنده نگه داشتن انسان‌ها، تصریح کرد: رسول خدا در ذیل این آیه شریف می‌فرمایند: «اگر کسی تاریخ مؤمنی را بنویسید، او را احیا کرده است» و چه کسی بهتر از مرحوم معلمی که با دمیدن روح حماسی در اشعار، یادگاری ارزشمندی را در دفتر تاریخ دفاع‌مقدس از خود بر جای گذاشت و امروز نام او با نام شهدای والامقام عجین شده است.

دبیر حلقه ادبی شعر مشکات با بیان این‌که مرحوم معلمی حق بزرگی بر گردن همه مردم ایران به ویژه خوزستانی‌ها دارد، افزود: مرحوم معلمی بر تارک افتخارات این مرز و بوم برای همیشه‌ جاودان خواهد بود و وظیفه خود می‌دانیم از این افتخار خوزستان تجلیل کنیم تا ادای دین کوچکی کرده باشیم.

او افزود: یکی از خصلت‌های بارز این بزرگمرد تقید ایشان به ادای نماز جماعت در مسجد بود که با وجود کهولت سن تا روزهای پایانی حیات به آن پایبند بود؛ این فقط یکی از فضایل این انسان وارسته بود درحالی که هنوز ابعاد شخصیتی ایشان برای مردم تشریح نشده است.

شفیعی اظهار امیدواری کرد که این بزرگداشت، مقدمه‌ای برای کنگره ملی حبیب‌الله باشد و این قدردانی در این جلسه خلاصه نشود و ادامه داشته باشد.

مرحوم حاج‌حبیب‌الله معلمی شاعر نام‌آشنای جبهه‌های جنگ است، که سروده‌های او در طول دوران هشت سال دفاع‌مقدس و پس از آن توسط مداحان خوانده می‌شد. او میراث‌دار ادبی دفاع‌مقدس و شاعر نوحه‌های حاج‌صادق آهنگران بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042402027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha