رقص نقش و رنگ در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی همدان

وارد که می‌شوی سالن بزرگ هگمتانه در نمایشگاه بین‌المللی همدان در مقابل چشمانتان خودنمایی می‌کند. رقص، نقش و رنگ در غرفه‌هایی که به زیبایی آراسته شده‌اند.

میراث‌آریا: غرفه‌داران از استان‌های مختلف کشور در این نمایشگاه حضور داشتند تا هنر شهر و روستاهای استان خود را به نمایش بگذارند به این امید که بتوانند رونقی به کسب و کار خود بدهند.

فروشنده صنایع‌دستی از گران بودن مواد اولیه گلایه‌مند بود و گفت: ما به دنبال ایجاد ارائه‌های جدید در بازار هستیم به گونه‌ایی که مورد پسند جوانان قرار بگیرد. این توانایی را داریم که محصولی از تلفیق سنت و مدرنیته تهیه کنیم، اما زمانی که قیمت محصول نهایی بیشتر از محصولات وارداتی شود مسلما ترجیح بر خرید نمونه خارجی است و این بزرگترین مشکل ما به عنوان تولیدات صنایع‌دستی است.

برخی از تولیدکنندگان از فروش کم محصولات صحبت می‌کردند و اینکه ما مجبور به کم کردن قیمت‌ها هستیم تا فقط  هزینه‌های مواد اولیه برگردد و تنها علت ماندن در این بازار را علاقه شخصی می‌دانند.

هنرمند صنایع‌دستی همدان گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و همچنین معرفی توانمندی‌های واحدهای تولیدی و خدماتی به بازارهای مختلف است و امروزه اهمیت نمایشگاه بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت نیز روز به روز در حال گسترش است.

یکی از شهروندان همدانی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی ملی در همدان با بیان اینکه نمایشگاه نقش مهمی در توسعه صنایع‌دستی ایفا می کند، افزود: نسل جوان جامعه با صنایع‌دستی آشنایی نداشته و در اینگونه مکان ها کمک زیادی به معرفی هنرهای سنتی استان و کشور می‌کند.

رضا احمدی با بیان اینکه باید نمایشگاه صنایع‌دستی استمرار یابد، افزود: صنایع‌دستی کهن، نشان‌دهنده فرهنگ و تاریخ مردم همدان  بوده که باید حفظ شود.

او با اشاره به محصولات عرضه شده در نمایشگاه بیان کرد: محصولاتی بسیار متنوع و زیبا در نمایشگاه موجود بوده اما باید قیمت آن نیز بررسی شود.

احمدی با بیان اینکه در نمایشگاه‌های ملی صنایع‌دستی سال‌های پیش همدان حضوری نداشتم، افزود: حضور مردم نسبت به سایر نمایشگاه‌هایی که برگزار می شود، بسیار چشمگیر است.

یکی دیگر از شهروندان همدانی در حاشیه این نمایشگاه  بیان کرد: دیدن برخی از صنایع‌دستی در نمایشگاه مانند سیم و سنگ تازگی داشت.

زهرا موهبتی با بیان اینکه قیمت محصولات عرضه شده بالا است، گفت: بسیاری از محصولات را انتخاب کرده اما به دلیل قیمت بالا نتوانسته‌ام بخرم.

او بیان کرد: همچنین فاصله طولانی  نمایشگاه دسترسی را سخت کرده است، مردم نیازمند حمل و نقل هستند که این امر نیز باید چاره اندیشی شود.محصولات صنایع‌دستی به قدری زیبا و جذاب بوده که برای سومین بار است که به این نمایشگاه می‌روم.

یکی دیگر از هم استانی‌ها از تویسرکان  با بیان اینکه حضور گروه‌های موسیقی در نمایشگاه بسیار زیبا و دلپسند است، افزود: همچنین محصولاتی که عرضه شده بسیار جذاب است.

فاطمه مودی با بیان اینکه خوب است  این نمایشگاه در فصل گرم سال برگزار می‌شود و بسیار مطلوب  است، افزود: فصل سرما باعث می‌شود بسیاری از علاقه‌مندان نتوانند از مسیرهای دور برای دیدن بیایند. این امر باعث آشنایی هنرمندان با یکدیگر شده که خود نیز بر کیفیت محصول تولیدی آن ها می افزاید.

مودی اظهار کرد: باید هنرمندان را برای حضور در این نمایشگاه حمایت کنند تا شاهد حضور بیشتری از هنرمندان بومی استان باشیم.

یکی از غرفه داران بیان کرد: نمایشگاه زمینه‌ای مناسب برای معرفی محصولات تولیدی هنرمندان به مردم و مسئولان است.

محمد ایمانی با بیان اینکه در بسیاری از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی شرکت کرده، افزود: در این نمایشگاه ها فروش بالایی نیز داشته‌ام و برگزاری نمایشگاه باعث می‌شود هنرمندان و صنعتگران از محصولات و تجارب یکدیگر استفاده کرده و محصولی مرغوب را تولید کنند.

او به میزان استقبال مردم از نمایشگاه بیان کرد: خوشبختانه شب به شب حضور مردم در نمایشگاه بیشتر شده که این نشان دهنده رضایت مندی آن‌ها و اطلاع رسانی متولیان نمایشگاه  از نمایشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042502110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha