اختصاص 4 میلیارد ریال برای سامان‌دهی پل‌های معلق دره شیرز کوهدشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از اختصاص ۴ میلیارد ریال اعتبار برای سامان‌دهی پل‌های دره شیرز کوهدشت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در دره شیرز کوهدشت ۴میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی پل‌های معلق دره شیرز اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: هرکدام از پل‌های معلق دره شیرز ۵۲ متر طول دارد و تلاش می‌کنیم که زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در این منطقه کم‌نظیر فراهم شود.

او با بیان اینکه دره شیرز در ۵۵ کیلومتری شهرستان کوهدشت در زردلان و در منطقه اولادقباد واقع شده افزود: این جاذبه که در محل تلاقی استان‌های کرمانشاه و ایلام و لرستان پدید آمده مربوط به دوری سوم زمین‌شناسی یا مزوزوییک است.

حسن‌پور بیان کرد: دره شیرز که بر اثر فرسایش سنگ‌های رسوبی پدید آمده به یک مکان خاص در شرق رشته کوه وره زرد که در زمره رشته کوه‌های زاگرس است تبدیل شده است و هم اکنون یکی از آثار ملی ایران و یکی از ژئوسایت‌های بسیار مهم کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان یادآور شد: این دره ۵ کیلومتر طول دارد و سراسر مسیر آن با دیوارهای رسوبی پوشیده شده که طول دیوارها در ابتدای مسیر کوتاه و در انتها به ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر نیز می‌رسد.

گفتنی است پیمودن دره شیرز تا انتهای مسیر نیازمند ۵ الی ۶ ساعت پیاده‌روی است که طبیعت بکر و جذاب مسیر، رودخانه‌ها و آب‌های گرمی که از دل کوه بیرون می‌آیند، ستون شگفت‌انگیزی 80 متری که توسط باد و زلزله طی میلیون‌ها سال ایجاد شده و غار معروف به پل خدا که ۱۵۰۰ متر طول دارد و نمایانگر زندگی انسان‌های غارنشین در طول تاریخ است انگیزه پیمودن را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042602143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha