امامزاده شاهواروق تفرش مرکزی مرمت می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرمت بنای تاریخی شاهواروق شهرستان تفرش با اعتبار 800 میلیون تومان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی،حسین محمودی با اعلام این خبر گفت: بقعه این امامزاده در 25 کیلومتری شهر تفرش و در میان روستای شاهواروق واقع شده و به «شاهزاده قاسم» مشهور است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: ساختمان بقعه که شباهت کامل با بقعه امامزاده قاسم کهکِ تفرش و نیز با بقعه ابوالعلای تفرش دارد، متعلّق به دوره صفویه است. نقشه بقعه با طرح چهارضلعی از نمای بیرونی است که دو ایوان اصلی در جانب شمال و جنوب و دو ایوان فرعی در سمت شرق و غرب دارد که مسدود است.

محمودی با اشاره به اینکه برای این بخش از مرمت اعتباری معادل 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مرمت گنبد، بام، دیواره‌های بیرونی، تقویت پی، مرمت کانال و رفع رطوبت از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

او تصریح کرد: در مجاورت بقعه، مسجد جامع روستای شاهواروق، یک رشته قنات و چنار کهنسالی قرار دارد که موجب زیباتر شدن محوطه شده است.

بقعه امامزاده قاسم به شماره 940 و در 28 فروردین 1357 به ثبت آثار ملی و تاریخی رسیده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402042602158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha