اختصاص ۳ میلیارد و 500 میلیون ریال برای بهسازی تاسیسات گردشگری غار کوگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از اختصاص ۳ میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای بهسازی تاسیسات گردشگری منطقه غارکوگان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران 3 میلیارد و 500 میلیون ریال به منظور بهسازی تاسیسات گردشگری در غار کوگان خرم آباد اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهارکرد: نظر به اهمیت غار کوگان بعنوان یکی از معدود غارهای مصنوعی کشور و قرار داشتن در منطقه خوش آب و هوا، بهسازی تاسیسات گردشگری غارکوگان در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

حسن‌پور افزود: برهمین اساس طی سال های گذشته توجه ویژه‌ای به ایجاد زیرساختهای گردشگری در این منطقه صورت گرفته و علیرغم مشکلاتی که در زمینه حفظ و نگهداری این زیرساخت‌ها وجود داشته، اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان اقدامات درخوری برای توسعه این منطقه، انجام داده است.

او بیان کرد: غار کوگان که در 52 کیلومتری جنوب خرم آباد و در شرق شهرستان پلدختر در روستایی به همین نام قرار دارد به وسیله‌ انسان و در دوره‌ اشکانیان ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: این غار در دو طبقه ساخته شده که ارتفاع طبقه دوم نسبت به طبقه‌ اول ۳٫۴ متر بوده و یکی از معدود غارهای مصنوعی است که به دست انسان در دل کوهستان‌ به‌وجود آمده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042602168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha