موزه کوهدشت بهسازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از بهسازی موزه شهرستان کوهدشت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت نقش موزه‌ها در معرفی تاریخ و تمدن مناطق و به ویژه شهرستان کوهدشت با قدمت و پیشینه تاریخی، بهسازی و تعمیر موزه این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان با بیان اینکه عملیات بهسازی موزه شهرستان کوهدشت بزودی آغاز می‌شود افزود: برای اجرای این عملیات 3 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

حسن‌پور اظهار کرد: در موزه مردم‌شناسی کوهدشت جلوه‌هایی از آداب و رسوم مردم دیار لرستان در قالب کوچ‌نشینی، ییلاق و قشلاق، نمایش سیر تحولی سفر و بازگشت مردمان عشایر، صنایع‌دستی بومی از قبیل ابزار آلات و بافنده‌ها و همچنین عکس‌هایی از مناظر طبیعی، آیین‌ها و مراسم‌های مردمان کوهدشت به نمایش درآمده است.

او با اشاره به اینکه موزه شهرستان کوهدشت دارای سه سالن لباس و زیورآلات عشایری، زندگی عشایر و دست بافت‌های عشایری است افزود: تاکنون ۴۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی در شهرستان کوهدشت به ثبت ملی رسیده و بیش از 1200 اثر دیگر نیز در صف انتظار ثبت ملی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042602169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha