رایزنی برای جذب سرمایه‌گذار در 28 منطقه نمونه گردشگری همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با اشاره به تاثیر مطلوب برگزاری تور آشناسازی مدیران دفاترخدمات مسافرتی در همدان اظهار کرد: در فرآیند اجرای چنین رویدادهایی فرصت معرفی ظرفیت‌های گردشگری به صورت تخصصی ایجاد می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده با بیان اینکه برای شناساندن 28 منطقه نمونه گردشگری در استان همدان برنامه‌های مدونی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با حضور مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی همزمان با اجرای تور آشناسازی دفاتر مسافرتی در استان، بازدید از برخی پروژه‌های در حال ساخت گردشگری با هدف بررسی جوانب مختلف پروژه انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با اعلام اینکه از این تعداد، هفت منطقه در شهرستان همدان است که شامل سد اکباتان، باغ میوه، دره مرادبیک، حیدره، علیصدر، تاریک‌دره، دامنه شمالی الوند و امامزاده محسن است،‌ گفت: از 28 منطقه نمونه گردشگری تنها چهار مورد دارای سرمایه‌گذار است که برای سایر مناطق نیز به دنبال رایزنی برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

او گفت: ضرورت پرداختن به تامین زیرساخت‌ها در پروژه‌های پیشنهادی گردشگری استان همدان به چهار دلیل شامل تحویل بسته سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار، تعیین تکلیف اراضی، رفع تعارضات و... است.

معصوم علیزاده در مورد اهداف ایجاد و تصویب این منطقه گردشگری با اشاره به اینکه مناطق نمونه گردشگری به پیشنهاد وزارت میراث‌فرهنگی مصوب می‌شود، ادامه داد: پیگیری جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، تسهیل عملکرد بخش خصوصی، ارتقای بهره‌وری، اشتغال‌زایی و توسعه پایدار در قطب‌های گردشگری از جمله اهداف پیگیری مناطق نمونه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: طرح مطالعاتی این مناطق سال‌هاست انجام و در کارگروه میراث‌فرهنگی مطرح شده و تعیین میزان محدوده و ساخت و ساز مصوب و انجام شده است.

او در خصوص پروژه‌های شاخصی که دارای هویت مشخص هستند و در سالهای اخیردر اولویت اقدامات سازمان قرار گرفته است، بیان کرد: در شهرستان همدان ساخت موزه منطقه غرب کشور، پروژه سامان‌دهی و تملک هگمتانه، بهره برداری از سایت ارزانفود، ساخت سایت موزه میدان امام و جداره سازی این میدان با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی از جمله طرح‌های مهم در همدان است که دراولویت قرار دارد.

معصوم علیزاده در مورد اقدام در خصوص پروژهای شاخص شهرستان‌های دیگر استان نیز تصریح کرد: تکمیل و ساخت روستای مانیزان، تامین زیرساخت‌های ضروری برای ورود گردشگر به  فارسبان و اجرای طرح‌های گردشگری در سراب‌های نهاوند، افزایش تعداد هتل و رستوران از جمله اقدامات اولویت‌دار حوزه سرمایه‌گذاری در میراث‌فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان بیان کرد: در شهرستان تویسرکان احیای کاروانسرای فرسفج، مرمت قلعه اشتران و در اسدآباد تکمیل و ساخت روستای ملحمدره، تکمیل زیرساخت تالاب پیرسلمان، ایجاد موزه مردم‌شناسی سیدجمال‌الدین اسدآبادی و ایجاد آب انبار صفوی در اولویت اقدامات میراث‌فرهنگی است.

او افزود: گردشگری یک فعالیت اقتصادی وابسته به فرآیند سرمایه و اقتصاد بازار است و نقش سرمایه‌گذاری در بازار گردشگری یک نقش حیاتی، اصلی و بنیادی است؛ به همین دلیل توسعه گردشگری وابستگی کامل به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در هر کشور دارد و بدون این سرمایه‌گذاری‌ها، حتی شکل‌گیری جریان گردشگری با تاثیرگذاری اقتصادی غیر ممکن است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042602196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha