ایجاد آبخوری و محوطه‌سازی در مسیر گردشگری کهمان لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از ایجاد آبخوری و محوطه‌سازی در منطقه گردشگری سراب کهمان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور  با اعلام این خبر گفت: با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده گردشگری در منطقه تفریحی، گردشگری سراب کهمان، ایجاد آبخوری و محوطه‌سازی در این منطقه انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: طبیعت سرسبز و آب و هوای مطلوب منطقه کهمان بخصوص در فصل‌های بهار و تابستان گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جلب می‌کند به همین منظور برای رفاه حال گردشگران اقداماتی از قبیل محوطه‌سازی و ایجاد آبخوری در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

حسن‌پور با بیان اینکه سراب کهمان در مسیر رودخانه کهمان و در شمال شهر الشتر قرار گرفته و یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان لرستان محسوب می‌شود، افزود: این دره زیبا در دامنه کوه‎‌های گرین از سلسله کوه‌های زاگرس قرار گرفته که رودخانه کهمان از میان آن عبور می‌کند.

او اضافه کرد: آب این رودخانه از ذوب شدن برف و یخ کوه‎‌های گرین تامین شده و در مسیر خود به الشتر این منطقه را سیراب می کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: درختان گردو، طبیعت بکر، یخچال‌های دائمی، غارهای متعدد و ارتفاعات جذاب و دیدنی، داروهای گیاهی بسیار نادر و کمیاب، چشمه‌سارهای فراوان و پرآب، طراوت و خنکی و آب ‌و هوای کم‌نظیر منطقه، فرحبخش روح و جان هر گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042902361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha