جشنواره آثار فاخر سفالگری لالجین همدان برگزار می‌شود/هنرمندان نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

دبیر شهر جهانی سفال گفت: یکی از برنامه‌های پیش‌روی دبیرخانه شهر جهانی سفال، برگزاری جشنواره آثار فاخر سفالگری در سال‌جاری است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، سیدرضا موسوی، پنجشنبه29 تیرماه درنشست با جمعی از هنرمندان لالجین گفت: صنایع‌دستی هر منطقه معرف بخشی از فرهنگ بومی و هویت آن منطقه است که باید حفظ و از آن حراست شود.

دبیر شهرجهانی لالجین با بیان اینکه هنرمندان صنایع‌دستی امروز، وارثان هنر گذشتگان ما هستند، افزود: خوشبختانه هنرمندان لالجین توانسته‌اند نقشی محوری  و مهم در تولید و خلق محصولات بی‌بدیل صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال داشته باشند که مایه مباهات شهرستان و استان است.

او با بیان اینکه صنایع‌دستی جوهره تحقق شعار سال «رشد تولید» است، عنوان کرد: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار تأثیرگذار و امیدآفرین، به تحقق شعار امسال کمک کنند.

موسوی به برنامه های پیش روی دبیرخانه اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های پیش روی دبیرخانه شهر جهانی سفال، برگزاری جشنواره آثار فاخر سفالگری در سال‌جاری است که به مناسبت هفتمین سال جهانی شدن لالجین برگزار خواهد شد.

او یادآور شد: امید است با وجود ظرفیت غنی از دست‌ساخته‌ها و صنایع‌دستی شهرستان و با همکاری و تعامل میان هنرمندان و صنعتگران بتوان در معرفی تولیدات صنایع‌دستی و رفع مشکلات هنرمندان و کارآفرینان این حوزه گام‌های مهمی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043002479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha