توسعه گردشگری ورزشی در لرستان کلید خورد

با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی لرستان و جمعی از مسولان در بازدید از سد حوضیان الیگودرز بر توسعه گردشگری ورزشی در لرستان تاکید شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: با توجه به ظرفیت خوب سد حوضیان الیگودرز به منظور فعالیت ورزش‌های آبی، توسعه زیرساخت‌ها ویژه گردشگری ورزشی در این شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در بازدید از سد حوضیان الیگودرز ضمن بررسی راهکارهای لازم به منظور توسعه گردشگری ورزشی در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های ویژه این منطقه و همچنین فاصله سد تا شهر الیگودرز، پتانسیل‌های لازم برای توسعه گردشگری ورزشی در این شهرستان وجود دارد.

او بیان کرد: شهرستان الیگودرز یکی از شهرستان های مستعد لرستان در زمینه جذب گردشگر است و پتانسیل‌های منحصر به‌فردی در زمینه طبیعت‌گردی دارد و با وجود منابع آبی مناسب و آب و هوای مطلوب امکان گردشگرپذیری بسیار بالایی دارد که می توان از این ظرفیت برای توسعه هرچه بیشتر این صنعت و ایجاد رونق و شکوفایی اقتصادی منطقه بهره برد.

حسن‌پور عنوان کرد: سد حوضیان از سدهای مخزنی با ظرفیت آبگیری ۳۰ میلیون متر مکعب در شهرستان الیگودرز به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی،کلیدی و با اهمیت در برنامه‌های عملیاتی استان لرستا معرفی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: در راستای تقویت و توسعه بخش گردشگری استان به عنوان یکی از محورهای سه‌گانه توسعه، طرح گردشگری سد حوضیان از دیگر پروژه‌های کلیدی و مهم در برنامه‌های عملیاتی است که شامل هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، واحدهای پذیرایی، مجموعه تفریحات آبی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی است که با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها و شرایط اقلیمی مناسب منطقه در دستور کار کارگروه گردشگری استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043102486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha