اختصاص ۳ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کمپ گردشگری ازنا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص ۳ میلیارد ریال اعتبار به منظور ایجاد سرویس بهداشتی در محل کمپ ازنا خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در لرستان این میزان اعتبار به منظور ایجاد سرویس بهداشتی در محل کمپ ازنا اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: شهرستان ازنا با داشتن ظرفیت‌های ویژه گردشگری از جمله تونل برفی، آبشار عروس، رودخانه ماربره، روستای دره‌تخت، روستای دربند، بقعه امامزاده قاسم، امامزاده آقاپیرعباد، غارماهی کور و کشاورزی خاصل‌خیز نیازمند توجه ویژه برای جذب و اقامت گردشگران است که در این راستا تجهیز کمپ گردشگری ازنا نیز در دستور کار قرار گرفت.

او عنوان کرد: شهر ازنا در شرق استان لرستان در دشت جاپلق قرار گرفته و از جنوب به اشترانکوه، از غرب به دربند، از شرق به امامزاده قاسم و از شمال به مؤمن‌آباد منتهی می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه شهرستان ازنا دارای ۱۰۶ تپه باستانی می‌باشد افزود: عمده این تپه‌های باستانی که قدمت آنها به عصر مفرغ و آهن باز می‌گردد و نشان از تاریخ و تمدن این منطقه است در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان و کشفیاتی که در این منطقه انجام شده، شهرستان ازنا خاک حاصلخیزی دارد و بیش از ۸۰ درصد مساحت آن برای کشاورزی استفاده شده و لوبیا یکی از معروف‌ترین محصول‌های کشاورزی آن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043102489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha