کارآفرین نمونه حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در سیستان و بلوچستان تجلیل شد

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی از ناز بانو کلکلی به‌عنوان کارآفرین نمونه سیستان بلوچستان قدردانی کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، رحمان ریگی گفت: ناز بانو کلکلی از صنعتگران شهر ملی سوزن‌دوزی از طرف اداره‌کل تسهیلات و کارآفرینی وزارتخانه به‌عنوان کارآفرین نمونه سیستان بلوچستان انتخاب شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایرانشهر افزود: در پی کسب عنوان کارآفرین نمونه استان مراسم تجلیلی روز پنجشنبه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر و دبیر شهر ملی سوزن‌دوزی انجام شد و در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از طرف  بهروز ندایی، مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی از ناز بانو کلکلی قدردانی شد.

او ادامه داد: این بانوی کارآفرین از پیشکسوتان صنایع‌دستی در زمینه‌های مختلف سوزن‌دوری، سکه‌دوزی و... است که توانسته در بیش از ۳۰ نمایشگاه مختلف بین‌المللی و ملی به نمایندگی از شهر ملی سوزن‌دوزی شرکت کند.

ریگی تصریح کرد: ناز بانو کلکلی توانسته در کارگاه سوزن‌دوزی خود بیش از ۵۰ نفر هنرجو را تحت پوشش بیمه قرار دهد و در این زمینه به‌عنوان یکی از کارآفرینان برتر کشور شناخته شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایرانشهر گفت: این بانوی کارآفرین دارای یک واحد بوم‌گردی است که توسط اعضای خانواده مدیریت می‌شود، همچنین همسر او نیز یکی از اساتید صاحب‌نام در زمینه حصیربافی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043102523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha