مشکلات بافت تاریخی تشان بهبهان خوزستان بررسی شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات بافت تاریخی شهر تشان با حضور شهردار و سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهبهان در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، این نشست به‌منظور بررسی موانع حفظ و نگهداری بافت تاریخی شهر تشان و در راستای تعامل بین‌دستگاهی و طرح‌های گردشگری و بافت تاریخی شهر تشان  و نیز  تهیه شرح خدمات برای تأمین اعتبارات بیشتر، با حضور علی حداد سرپرست  میراث‌فرهنگی  بهبهان و تعدادی از کارشناسان و مشاوران  آن  اداره، کرمی شهردار شهر تشان، اعضای شورای شهر، کارشناس بخشداری و دهیار روستای آهنگران ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ در محل شهرداری تشان برپا شد.

نخستین نشست هم‌اندیشی ادارات شهر تشان با اداره مبراث‌فرهنگی شهرستان بهبهان، با دستور کار تعامل بین‌دستگاهی نسبت به تشکیل کارگروه گردشگری و تشکیل کمیته طبیعت‌گردی، کمیته گردشگری روستایی و کشاورزی، شناسابی متقاضیان بخش گردشگری کشاورزی و ساماندهی روستاهای هدف گردشگری، بافت تاریخی گلگه‌زار و شهر تشان، تشکیل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی و واگذاری ساختمان برای استقرار نیروهای پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی و نماینده این اداره برای تشکیل کلاس‌های آموزشی از قبیل کلاس‌های آموزشی طبیعت‌گردی، بوم‌گردی، آشنایی با میراث‌فرهنگی و نگهداری، حفظ، مرمت و حفاظت از آثار باستانی و آموزش صنایع‌دستی برگزار شد.

 در این نشست، کرمی شهردار شهر تشان پیشنهاد بخشی از بافت شهری بصورت سنتی و یا استفاده از  المان‌های شهری  بصورت سنتی و ساماندهی سرچشمه مشهد را ارائه کرد و همکاری شورای بخش برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از قبیل آب و برق، سرویس‌های بهداشتی و شناسایی متقاضیان مجتمع گردشگری را خواستار شد.

علی حداد سرپرست سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان نیز در این نشست با ابراز امیدواری نسبت به این‌که با مشارکت شهرداری و میراث‌فرهنگی، مرمت و احیای بافت تاریخی کوی کلگه‌زار و کوی آبلش اجرایی شود، افزود: میراث‌فرهنگی این آمادگی را دارد تا در راستای اجرایی شدن این طرح و مرمت برخی از بناهای شاخص، تعدادی از نیروهای خود را در اختیار شهرداری قرار دهد.

تشان یکی از شهرهای تابع شهرستان بهبهان در استان خوزستان در جنوب‌غربی ایران است. این شهر مرکز بخش تشان است. این شهر در سال ۱۳۹۱ تشکیل شد. براساس مصوبۀ دولت، روستای آبلش، مشهد، مرکز بخش تشان پس از ادغام با روستاهای قاید(کی) فتح‌الله، چهاردهی عسگر، چهاردهی سهراب، ده ابراهیم، شهرک طالقانی، تل کهنه، کلگه‌زار و مسیری از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر تشان نام‌گذاری شد.

                             

انتهای پیام/

کد خبر 1402050200042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha