لزوم توجه به هویت بومی در طرح توسعه گردشگری صلوات‌آباد سنندج/ سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کردستان زودبازده است

استاندار کردستان بر لزوم توجه به هویت بومی در اجرای طرح توسعه گردشگری صلوات‌آباد سنندج تأکید کرد و گفت: نقشه این طرح باید معرف و شناسنامه هویت فرهنگی و بومی مردم کردستان باشد تا در آینده هر کجا عکسی یا گزارشی از آن منتشر شد، مخاطب بدون تحلیل متن و فرامتن سریع بداند که اینجا صلوات‌آباد سنندج است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز دوشنبه ٢ مردادماه ١٤٠٢ در جلسه بررسی تحویل طرح گردشگری توسعه صلوات‌آباد به مشاور مطالعاتی، اظهار کرد: استان کردستان سرزمین پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری زودبازده اقتصادی در حوزه گردشگری است.

استاندار کردستان با بیان اینکه اجرای طرح جامع منابع طبیعی و گردشگری گردنه صلوات‌آباد در توسعه طبیعت‌گردی استان نقش مهمی دارد، افزود: اجرای این طرح جامع که به وسعت ۲۰ هکتار در مرحله مطالعه توسط مشاور است، مهم‌ترین اقدام برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در کردستان به‌شمار می‌رود.

او با اشاره به توجیه‌پذیری اقتصادی و زیست‌محیطی طرح جامع منابع طبیعی و گردشگری صلوات‌آباد، عنوان کرد: توسعه گردشگری از اولویت‌های  برنامه‌ دولت در کردستان است که اجرای این طرح، یکی از عوامل تحقق بهره‌برداری از جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و توریستی است.

زارعی‌کوشا با تأکید براینکه هر طرحی روایتگر یک ادبیات تاریخی در زندگی بشر است، به مشاور و سرمایه‌گذار پیشنهاد داد با توضیح و تشریح علمی، مردم محلی را در فرآیند اجرا دخیل کند.

استاندار کردستان از هماهنگی و تشکیل اتاق فکر مدیران دستگاه‌های متولی برای سرعت‌بخشی نسبی در انجام این طرح مهم گردشگری ابراز رضایت کرد و یادآور شد: اجرای این پروژه گردشگری تنها بر عهده منابع‌طبیعی نیست و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان در این‌خصوص مسئولیت دارند.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذار اطمینان دارد که برای تأمین منابع سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه مشکلی ندارد، یادآور شد: انتظار می‌رود که هر چه سریعتر زیرساخت‌های لازم در پهنه و محدوده این پروژه اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050300119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha