عزاداری کاروان پیاده مشهد – کربلا هم زمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی در ورزنه

کاروان پیاده انصار الحسین (ع) که از مشهد مقدس با پای پیاده عازم کربلا هستند، مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورا را در شهرستان ورزنه استان اصفهان برگزار می‌کنند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، کاروان پیاده انصار الحسین (ع) که مسیر 2600 کیلومتری مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای پیاده طی می‌کنند عصر دیروز دوشنبه 2 مرداد بعد از یک ماه و طی مسافت هزار و ۱۰۰ کیلومتر به شهر ورزنه رسیدند.

این کاروان ۱۷۰ نفره با حضور در گلستان شهدای شهر ورزنه پس از غبار روبی و عطر افشانی قبور شهدا با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند.

اعضای این کاروان بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همه ساله مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشور را در جمع مردم خونگرم  شهرستان ورزنه برگزار می‌کنند که امسال نیز هم زمان با فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، مراسم ویژه سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، در شهرستان ورزنه با حضور زائران کاروان پیاده مشهد – کربلا برگزار خواهد شد.

کاروان پیاده انصارالحسین در مدت ۲ ماه به صورت پیاده از پنج استان کشور عبور می‌کنند و پس از عبور از مرز شلمچه راهی کربلا شده و ۲ روز مانده به اربعین به زیارت مرقد مطهر حضرت امام حسین (ع) مشرف می‌شوند.

اعضای این کاروان پس از شرکت در مراسم اربعین در کربلا به شهرهای نجف، کاظمین وسامرا می‌روند وآستان‌های مبارک ائمه معصومین (ع) را زیارت می‌کنند.

این کاروان بیست و دو سال است که مسیر 2600 کیلومتری مشهد تا کربلا را با پای پیاده طی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050300160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha