ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه سازه‌های جهانی آبی‌تاریخی شوشتر متوقف شد

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر از توقف عملیات ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه محوطه این میراث‌جهانی خبر داد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امین مهدوی‌کیا دوشنبه شب دوم مردادماه 1402 اظهار کرد: به دنبال بازدید و پایش میدانی که توسط کارشناسان فنی این پایگاه از محوطه‌ها، عرصه و حرایم سازه‌های آبی به صورت مستمر انجام می‌شود، تیم کارشناسی این پایگاه طی گزارشی از ساخت‌وساز غیرمجازی در مجاورت میدان ۱۵ خرداد خبر دادند.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر ادامه داد: پس از دریافت این گزارش مبنی بر این‌که ملک یاد شده روی تونل و دهانه شهر قرار دارد، از همان دقایق ابتدایی، پیگیری‌ها بصورت شفاهی انجام شد و پس از اعلام و تفهیم تخلف به پیمانکار، به صورت موقت از ادامه ساخت و ساز جلوگیری به عمل آمد.

او افزود: به دلیل موقعیت قرارگیری این ملک در عرصه محوطه‌های میراث‌جهانی سازه‌های آبی، و به‌منظور جلوگیری از ادامه روند ساخت‌وساز، گزارشی مکتوب به فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر ارسال شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050300171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha