انتصاب رئیس و اعضای شورای فنی میراث‌فرهنگی استان بوشهر

با حکم قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، رئیس و اعضای شورای فنی استان بوشهر منصوب شدند.

به گزارش میراث آریا، با حکم علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، اسماعیل سجادی‌منش، نصرالله ابراهیمی، حسن حسن‌زاده، محمد چهارلنگی، فرشید جمکوری، مهناز مسگر و بهروز جلوه نصب عنوان اعضای شورای فنی میراث منصوب شدند.
شورای فنی هر استان متشکل از: مدیرکل استان (رئیس شورا)، معاون میراث فرهنگی استان (دبیر و عضو شورا) و جمعی از کارشناسان متخصص و مجرب این حوزه و بعضاً معماران تجربی است که بنا بر وسعت و حجم فعالیت هر استان،‌ تعداد اعضا متغیر است.
این شورا به منظور نظارت هدفمند و یکپارچه، بررسی‌های دقیق کارشناسی و اخذ تصمیم در قالب قوانین و مقررات موجود و استفاده از خرد جمعی برای نظم‌دهی و اجرایی‌کردن وظایف وزارتخانه در حفاظت و صیانت قانونمند از آثار تاریخی غیر منقول ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی و سایر فهرست‌های ذی‌ربط تشکیل شده است.
عمده فعالیت این شورا بررسی و اظهار نظر اولیه در مواردی همچون تطابق شرح خدمات مصوب کمیته فنی معاونت میراث‌فرهنگی کشوربا شرایط ویژه آثار تاریخی؛ تدوین دستورالعمل‌های پیشنهادی به‌منظور حسن انجام وظایف شورای فنی استان در حد اختیارات؛ بررسی و اظهار نظر اولیه درباره ضوابط طرح‌های تهیه‌ شده در ارتباط با آثار تاریخی‌فرهنگی؛ بررسی و اظهار نظر اولیه در خصوص طرح‌های شهری و روستایی؛ و همچنین بررسی و اظهار نظر اولیه درباره گزارش‌های کارگاه‌های مرمتی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050300187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha