تعیین اولویت‌های پژوهشی سه‌گانه در دو بخش ملی و استانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از تعیین اولویت‌های سه‌گانه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در دو بخش ملی و استانی خبر داد.

 به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده گفت: در جلسه‌ای که با حضور اساتید دانشگاهی، پژوهشگران، نخبگان و صاحب‌نظران حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در روز دوشنبه 2 مردادماه 1402 برگزار شد، از میان موضوعات پژوهشی احصا شده، شش موضوع از محل اعتبارات ملی و استانی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پس از بررسی به‌عنوان اولویت‌های پژوهشی سال 1402 اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان انتخاب شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: پژوهش‌ها نقش بسزایی در تدوین برنامه‌های استراتژیک و راهبردی در سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی دارد.

کرم‌زاده گفت: برنامه‌ریزی برای مستندسازی، استانداردسازی، رتبه‌بندی تولیدات صنایع‌دستی و راهنمایی هنرمندان صنایع‌دستی برای تولید محصولات کاربردی و متناسب با نیاز و ذائقه مخاطب از مسائل مهمی است که باید بیش‌ازپیش به آن توجه شود و با پژوهش‌ها و نیازسنجی می‌توان میزان اشتغال و درآمد این صنعت را در استان افزایش داد.

او با تأکید بر برجسته‌سازی تعاملات‌ بین دستگاهی در حوزه گردشگری افزود: تکمیل طرح جامع گردشگری و انجام اقدامات لازم توسط دیگر دستگاه‌ها ذی‌ربط برای جذب گردشگران در پایتخت راه ابریشم ایران می‌تواند گردشگری استان را به جایگاه واقعی خود برساند و مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: شناسایی، حفاظت و معرفی آثار تاریخی به دلیل ارزش‌هایی است که در میراث‌فرهنگی وجود دارد و این میراث مخزنی غیرقابل جایگزین و به‌عنوان یک منبع ارزشمند، نقش بسزایی در توسعه‏‌ی پایدار دارد، لذا پژوهش در این راستا می‌تواند در توسعه‏‌ی پایدار و افزایش رونق اقتصادی، اشتغال و ارتقای انطباق اجتماعی در استان مؤثر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050400194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha