چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه از برگزاری چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ در روستای هدف گردشگری بیابانک شهرستان سرخه خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، حسن عربی روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران برای حضور در این جشنواره گفت: چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

حسن عربی گفت: برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات نیز برپا می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌ها احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، رشد و توسعه گردشگری، معرفی آداب‌ورسوم کهن، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی روستاها و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

حسن عربی افزود: برای پخت این نان از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021100565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha