صنایع‌دستی قابل رقابت با صنایع بزرگ مثل نفت و پتروشیمی است/ مجلس از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت می‌کند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد که صنایع‌دستی قابل رقابت با صنایع بزرگی مثل نفت و پتروشیمی است و توجه به حوزه می‌تواند نتایج و آثار پربرکتی را به دنبال داشته باشد.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، اظهار کرد: با توجه به این که صنایع‌دستی یک هنر خانوادگی است دارای ارزش است. ضمن این که صنایع‌دستی یک هنر تمدنی است و از سرپنجه هنرمندان صنایع‌دستی با تلفیق ذهن‌های بیدار و پرخیال ساخته می‌شود. این حوزه تاثیر زیادی در معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی دارد و حتی در خارج از کشور نیز این تاثیرگذاری وجود دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: در تولید صنایع‌دستی از مواد در دسترس استفاده می‌شود. از این رو جزو مشاغل مقرون به صرفه و دارای ارزش افزوده بالایی است و می‌تواند با صنایع بزرگی مثل نفت و پتروشیمی رقابت کند.

او گفت: زنجیره تقاضا، تولید و توزیع صنایع‌دستی باید به صورت یک زنجیره کامل درآید و هنرمندان صنایع‌دستی حمایت شوند تا بازار بزرگی را در سطح جهان برای خود به دست آوریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: به‌عنوان یک زن باید بگویم که توانمندی‌های فراوانی در بین زنان در حوزه صنایع‌دستی وجود دارد که توجه به این توانمندی‌ها و حمایت از آن‌ها و توانمندسازی بانوان در حوزه صنایع‌دستی می‌تواند مهارت‌آموزی به نسل بعد را رقم بزند و به اقتصاد خانواده کمک کند و تامین معیشت و نیز آسایش خانواده را به دنبال دارد.

محمدبیگی یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم در کشور برنامه هفتم توسعه است به نظر می‌رسد صنایع‌دستی در برنامه هفتم توسعه کمرنگ دیده شده است از این رو در مجلس حتما تلاش خواهیم کرد تا ابعاد حمایت از صنایع‌دستی پررنگ‌تر شود.

او ضافه کرد: صنایع‌دستی سازگاری خوبی با اقلیم، سبک زندگی و زیست‌بوم ما دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این هنر صنعت از طریق تسهیلات در قالب تبصره 16 و تبصره 18 می‌توانیم هنرمندان صنایع‌دستی خصوصا بانوان را حمایت کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به طور حتم انتقال فرهنگ وقتی اتفاق می‌افتد که این ارزش‌ها به صورت کاربردی در آید و صنایع‌دستی این امکان را دارد که ارزش‌های ما را به شکل کاربردی انتقال دهد و یکی از ابزار مهم دیپلماسی جمهوری اسلامی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050400266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha