اختصاص ۲ میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار برای سامان‌دهی آبشار آفرینه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص ۲ میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار به منظور سامان‌دهی منطقه گردشگری آبشار افرینه شهرستان معمولان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با بیان این خبر گفت: این میزان اعتبار در راستای اجرای عملیات محوطه‌سازی، ساخت آلاچیق و سکو در اطراف آبشار افرینه هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: با توجه به جذابیت‌های ظاهری آبشار افرینه معمولان و قرار گرفتن آن در مسیر حمل و نقل به سمت خوزستان و جنوب کشور، نیازمند توجهات ویژه برای ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین معرفی هرچه بیشتر به گردشگران است.

او با اشاره به اینکه آبشار آفرینه در روستایی به همین نام در شهرستان معمولان قرار دارد و سرچشمه این آبشار محل تلاقی دو رود افرینه و چمشک در ۳۸ کیلومتری خرم‌آباد است. افزود: این آبشار حدود 2 کیلومتر با روستای آفرینه فاصله دارد و مجموعه‌ای از چندین آبشار کوچک و بزرگ است که از میان صخره‌های عظیم سرازیر می‌شوند.

حسن‌پور اضافه کرد: ساختار خاص و متفاوت، طبیعت بکر و دسترسی آسان، این منطقه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری لرستان تبدیل کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: مهم‌ترین امتیاز آبشار آفرینه را می‌توان چهار فصل بودن آن دانست به طوریکه این آبشار در تمام سال جریان دارد و حوضچه آن همواره پرآب است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050700316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha