آغاز عملیات مرمت مسجد تاریخی باباعبدالله نائین اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از آغاز عملیات مرمت و استحکام‌بخشی مسجد تاریخی بابا عبدالله در شهر نائین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محمود مدنیان با اعلام این خبر گفت: مسجد تاریخی باباعبدالله به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی نائین متعلق به دوران ایلخانی با بیش از ۷۰۰ سال قدمت است که با توجه به بررسی‌های انجام‌شده و با اولویت استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی مهم‌ترین بخش این بنا یعنی گنبد آن، بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال مرحله اول عملیات مرمت و استحکام‌بخشی این مسجد باارزش تاریخی توسط مرمتگران اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین ادامه داد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته، خانه مجاور این بنای ارزشمند که به‌عنوان پشبند گنبد عمل می‌کرد توسط مالک آن به این اداره اهدا شد و در سال ۱۳۹۹ گنبد این مسجد تاریخی بازسازی‌ شده بود که امسال و به دلیل وسعت گنبد این بنای تاریخی، عملیات استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی آن موردنیاز بود.

او تصریح کرد: این مرحله از عملیات مرمت و استحکام‌بخشی مسجد تاریخی باباعبدالله که مربوط به گنبد آن است شامل بازسازی طاق‌های فروریخته، مقاوم‌سازی‌ها و پی‌بندی‌های گنبد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050900450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha