اشتغال‌زایی در روستاها با راه‌اندازی تعاونی‌های گردشگری در خوزستان

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: شرکت‌های تعاون روستایی در زمینه توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی می‌توانند نقش‌آفرینی مطلوبی داشته باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیداحمد موالی‌زاده با بیان این‌که انجام فعالیت‌های معمول و روزمره توسط شرکت‌های تعاون روستایی باعث رونق اقتصادی روستاها نمی‌‎شود، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند به موضوع گردشگری روستایی ورود کنند و از این راه برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال فعالیت‌های اقتصادی انجام دهند.

سرپرست فرمانداری اهواز با تأکید بر این‌که اقتصاد روستایی باید در شهرستان اهواز تقویت شود، بیان کرد: شرکت‌های تعاونی روستایی در این زمینه می‌توانند نقش‌آفرینی مطلوبی داشته باشند.

او با اشاره به این‌که نگاه دیگری باید به اقتصاد شرکت‌های تعاونی روستایی داشته باشیم، گفت: شرکت‌های تعاونی روستایی درآمدزا هستند و می‌توانند تأمین مالی کنند و فقط به فکر گرفتن تسهیلات و یا خرید گندم نباشند.

موالی‌زاده افزود: متأسفانه هیچ شرکت تعاونی روستایی در خوزستان برنامه‌ای برای گردشگری روستایی ندارد، درحالی که روستاهای شهرستان اهواز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توانند به قطب گردشگری کشور تبدیل شوند، به عنوان مثال، روستاهای زیبایی در بخش اسماعیلیه اهواز وجود دارند که امکان کسب درآمد در بخش گردشگری از این روستاها فراهم است.

سرپرست فرمانداری اهواز اظهار کرد: صنایع‌دستی از دیگر ظرفیت‌های ایجاد درآمد در روستاهای شهرستان اهواز است که مشتریان زیادی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دارد.

او ادامه داد: اساس کار شرکت‌های تعاونی روستایی باید به گونه‌ای باشد که امکان فعالیت‌های بازرگانی و بازاریابی را داشته باشند. اگر بازاریابی در شرکت‌های تعاون روستایی انجام می‌شد محصولات تعاونی‌ها در کشورهایی همچون عراق، قطر و عمان به راحتی به فروش می‌رسید، اما نگاه شرکت‌های تعاون روستایی از فروش محصولات خود در محدوده استان و کشور است و به صادرات توجه کمتری دارند.

موالی‌زاده تصریح کرد: فرمانداری اهواز آمادگی دارد تا با شرکت‌های تعاونی روستایی برای استفاده از ظرفیت روستاهای این شهرستان در ایجاد درآمد و اشتغال همکاری کند.

او با اشاره به این‌که متأسفانه در حوزه اقتصاد روستا در خوزستان اقدام اثرگذاری نشده است، اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی روستایی می‌توانند با همکاری اتاق بازرگانی اهواز نیازهای محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی کشورهای همسایه را بررسی کنند و به صورت کارشناسی به تولید و صادرات کالا در روستاها بپردازند. انجام فعالیت‌های معمول و روزمره توسط شرکت‌های تعاونی روستایی باعث رونق اقتصادی روستاها نمی‌‎شود.

سرپرست فرمانداری اهواز تاکید کرد: «اقتصاد روستا» یکی از برنامه‌های فرمانداری اهواز است که با هدف کاهش مهاجرت مردم روستاها به حاشیه شهرها، تحقق مهاجرت معکوس و تقویت اشتغال‌زایی و درآمد در روستاها دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050900506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha