توجه به صنایع‌دستی منجر به ایجاد درآمد پایدار می‌شود/ مجلس معافیت‌های مالیاتی را پیگیری کند

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: توجه به صنایع‌دستی و ظرفیت‌های موجود در این حوزه می‌تواند باعث ایجاد درآمد پایدار شود.

رسول فرخی میکال در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه صنایع‌دستی افزود: در بازدید از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی از نزدیک شاهد ظرفیت‌های این حوزه هستیم که به طور حتم توجه به این ظرفیت‌ها و داشته‌ها می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و درآمد در کشور شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از اصلی‌ترین موضوعات در کشور ایجاد اشتغال است و در این میان به طور حتم صنایع‌دستی می‌تواند به تحقق این موضوع کمک کند.

فرخی یادآور شد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند به ایجاد اشتغال خرد کمک کند صنایع‌دستی است. دولت باید توجه به این حوزه را بیش از پیش تقویت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت بانوان سرپرست خانوار در حوزه صنایع‌دستی ادامه داد: بخش زیادی از فعالان این حوزه را بانوان سرپرست خانواره تشکیل می‌دهد. یکی ازراه‌کارهای حمایتی از بانوان سرپرست خانوار ایجاد اشتغال و فراهم آوردن زمینه درآمدزایی برای آن‌هاست که در این میان  حوزه صنایع‌دستی مطمئن‌ترین حوزه برای ایجاد شغل و درآمد برای آن‌ها است.

او گفت: فعالیت در حوزه صنایع‌دستی، مخاطرات فعالیت در بیرون از شهر را ندارد، سرمایه اندک می‌خواهد، با محیط زیست سازگار است و در فضای خانگی نیز قابلیت اجرایی دارد. این‌ها همه مزایای این حوزه است که باعث می‌شود تا دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاه‌کل در ادامه صحبت‌های خود گفت: به‌منظور حمایت از صنایع‌دستی، مجلس باید مشوق ایجاد کند تا در مناطق مختلف از جمله مناطق روستایی شاهد افزایش شغل در حوزه صنایع‌دستی باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان خاطرنشان کرد: موضوع معافیت‌های مالیاتی و ایجاد سازوکار برای رسیدن به درآمد پایدار از جمله موضوعات مهمی است که مجلس با هدف حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی می‌تواند پیگیری کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051000537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha