سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ایجاد شهرک تخصصی زرشک در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای ایجاد شهرک تخصصی زرشک در استان انجام شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، جواد اشرفی، روز دوشنبه ۹ مردادماه 1402 در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره زرشک گفت: جشنواره امسال توسط اتاق تعاون استان برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه نظریات متفاوتی در زمینه چگونگی برگزاری جشنواره زرشک در سال جاری وجود دارد باید مدل برگزاری جشنواره امسال با توجه به ظرفیت‌ها و منابع موجود مشخص شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی با وجود محصولات کشاورزی خاص و جاذبه‌های گردشگری ویژه، هنوز ناشناخته مانده است و معرفی نشدن ظرفیت‌های استان سبب شده خراسان جنوبی در مقایسه با سایر نقاط کشور، گردشگران معدودتری را میزبانی کند.

اشرفی صنعت گردشگری را از پیشران های اقتصادی استان اعلام کرد و اظهار کرد: یکی از اهداف ما در راهبری زنجیره ارزش استان، فعال کردن صنعت گردشگری و ایجاد زنجیره‌های ارزش برای صنعتگران، کشاورزان، تولیدکنندگان و مردم است.

او با تأکید بر این نکته که فرآیند تولید زرشک در استان باید اصلاح شود، بیان کرد: فروش و بازاریابی، برندسازی، سلامت و شیوه جمع‌آوری زرشک باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و ضرورت دارد برای استفاده از بسته‌بندی‌های مناسب در عرضه زرشک تولید استان، فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051000545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha