افزایش گیت‌های گذرنامه در پایانه‌های مرزی خوزستان

استاندار خوزستان از افزایش گیت‌های گذرنامه به‌منظور تسریع تردد زائران در کمتر از چند ثانیه خبر داد و گفت: آمادگی تشکیل اتاق عملیات مشترک در دو مرز شلمچه و چذابه را با کشور عراق داریم.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جلسه وزرای کشور ایران و عراق پیرامون اربعین حسینی شامگاه دوشنبه نهم مردادماه ۱۴۰۲ با حضور علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست اظهار کرد: با همکاری کشور عراق امکانات خوبی در مرزها فراهم شده است.

حسینی‌محراب از استقرار مواکب در مسیر زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) از بدو ورود تا خروجی مرزها خبر داد و بیان کرد: ظرفیت‌های استراتژی خوبی را در مسیر مرزها ایجاد کردیم؛ همچنین گیت‌های گذرنامه برای تسریع تردد زائران در کمتر از چند ثانیه، در 2 مرز فراهم شده است.

او افزود: سایبان، مه‌پاش، آب شرب (آبخوری) و اتوبوس در دو پایانه مرزی فراهم شده است؛ همچنین باتوجه به گرما این انتظار را داریم که امکاناتی برای تردد سریع و جلوگیری از گرمازدگی زائران در مسیر عراق ایجاد شود.

استاندار خوزستان بر ضرورت سرمایه‌گذاری برای افزایش امکانات در پایانه مرزی چذابه تأکید کرد و گفت: اتاق‌های سرد و سایبان برای جلوگیری از گرمازدگی زائران ایجاد شود.

او با بیان این‌که ناوگان حمل و نقل در نجف برای تسهیل تردد زائران افزایش می‌یابد، تصریح کرد: آمادگی تشکیل اتاق عملیات مشترک در دو مرز شلمچه و چذابه را با کشور عراق داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051000576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha