برگزاری آیین روز ششم امام حسین(ع) در نیاسر کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از برگزاری آیین نخل برداری روز ششم امام حسین(ع) در کهن باغشهر نیاسر از توابع این شهرستان در استان اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی نیا امروز ۱۴ مردادماه با اعلام این مطلب گفت: روز گذشته و هم‌زمان با ششمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، آیین سنتی نخل برداری روز ششم امام حسین(ع) در شهر نیاسر از توابع این شهرستان با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: در آیین نخل برداری روز ششم امام حسین(ع) نیاسر، عزاداران به نخل گردانی در سطح این شهر پرداخته و با اجتماع در میدان چالهوجه این شهر در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان اشک ماتم می‌ریزند.

او افزود: امسال و در این آیین نیز قشرهای مختلف مردم این شهر با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی ازجمله مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور این آیین سنتی را باشکوه تمام برگزار کردند.

آیین نخل برداری روز شِش امام حسین (ع ) نیاسر ازجمله یکی از پرشورترین آیین‌های عزاداری سنتی کشور است که در اسفندماه سال ۱۳۹۶ به شماره ۱۵۲۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051400665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha