۴۰۰ پیرغلام حسینی در قم تجلیل شدند

در آیینی با حضور پرشور مردم ولایی و عزادار امام حسین (ع) از خانواده محترم و معزز شهدا و ۴۰۰ پیرغلام حسینی قم تجلیل به عمل آمد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، در این مراسم که با حضور پرشور مردم ولایی و عزادار امام حسین با همت هیئت دخیل‌العباس‌العباس برگزار شد شال سیاه عزای امام حسین بر دوش تعدادی از خادمین الشهدا و مسئولان هیات‌های مذهبی قرار گرفت.

آیت‌ الله جواد فاضل لنکرانی سخنران این مراسم با اشاره به ایام اسارت آل‌الله گفت: این روزها همزمان با ایام اسارت اهل بیت امام حسین و عزای ائمه اطهار است و ما باید از واقعه و حماسه عاشورای حسنی درس بگیریم و پیروی واقعی اباعبدالله باشیم.

او گفت: امام حسین (ع) دین خدا را زنده کردند و با خون خود اسلام حقیقی و دین مبین را احیا کردند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی به جایگاه والای عزاداران حسینی پرداخت و گفت: تمام عزاداری‌ها در ایام ماه محرم برای این است که دین خدا و قرآن بماند و شهدای گرانقدر ما طول انقلاب اسلامی نیز با الگو گرفتن از شهدای کربلا پا در همین مسیر گذاشتند.

در پایان این مراسم دسته عزاداری با حرکت از خیابان امام خمینی (ره) به‌منظور عرض تسلیت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) حاضر شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051400682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha