خانه مجاهد دزفول اقامتگاه سنتی می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول با اشاره به آغاز فصل جدید مرمت خانه تاریخی مجاهد از تبدیل این خانه به اقامتگاه سنتی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حمیدرضا خادم با اشاره به این‌که خانه مجاهد به شماره ۲۸۲۰۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان به‌منظور حمایت از دارندگان ابنیه تاریخی و ثبت‌ ملی نسبت به تأمین اعتبار مشارکت در مرمت این بنا اقدام کرده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول ادامه داد: در دوره‌های پیشین مرمت بنا، اقداماتی نظیر بازسازی بخش‌های فروریخته شامل اتاق‌های طبقه همکف واقع در جبهه جنوبی و اتاق‌های طبقه اول بنا، بازسازی هشتی و دالان ورودی و نیز سبک‌سازی، عایق‌کاری و آجرفرش سطوح بام انجام شده است.

او افزود: در فصل جدید مرمت بنا که با مشارکت مالی مالک و با نظارت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان در حال انجام است، نازک‌کاری فضاهای داخلی با کاهگل و اندود گچ دردستورکار قرار گرفته است.

خادم عنوان کرد: همچنین با توجه به اهمیت فضاهای دستکند در بناهای تاریخی دزفول، در این فاز، پاک‌سازی کامل شوادان‌ها از آوارهای انباشته در آن انجام خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: خانه تاریخی مجاهد به منظور بهره‌برداری به‌عنوان اقامگاه سنتی، در حال سپری کردن مراحل اداری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051400701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha