نصب دیزل ژنراتور برق اضطراری در قلعه فلک‌الافلاک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از نصب دیزل ژنراتور برق اضطراری در قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز یک‌شنبه 15 مرداد ۱۴۰۲ با بیان این خبر گفت: به منظور تامین برق پایدار در قلعه فلک‌الافلاک نصب دیزل ژنراتور در این بنای ارزشمند در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: با نصب این دیزل ژنراتور ضمن پایداری برق در قلعه فلک‌الافلاک، نورپردازی و روشنایی بنا و همچنین محوطه‌ها و سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی این اثر تقویت می‌شوند.

او با بیان اینکه برای نصب و راه‌اندازی این دیزل ژنراتور در قلعه فلک‌الافلاک 49 میلیاردریال هزینه شده افزود: خرید این دستگاه صورت‌گرفته و بزودی نصب آن نیز انجام خواهد شد.

حسن‌پور بیان کرد: قلعه فلک‌الافلاک دارای یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های کشور است و باید از این گنجینه‌ها حفاظت الکترونیک صورت گیرد که در این زمینه به‌روز کردن سیستم‌های‌ برقی این بنای تاریخی، فرهنگی و تامین برق پایدار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: این بنای باشکوه به‌عنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی لرستان مربوط به دوره ساسانیان است و به‌دلیل معماری زیبا و شگفت‌انگیز آن از سوی بسیاری از کارشناسان به‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051500731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha